Skip links

Hoe neem ik contact op met de praktijk?

Lees voor
Voiced by Amazon Polly

Met dit bericht willen we u laten weten op welke manieren u contact kunt zoeken met uw huisartsenpraktijk in het Carnissehuis.

Om u zo goed mogelijk te kunnen blijven helpen, zijn we anders gaan werken.  Dit was nodig omdat de drukte in onze praktijk toeneemt.

U kunt hier eerst lezen op welke manieren u ons kunt bereiken. Daaronder staat meer uitleg over hoe u de digitale mogelijkheden mijngezondheid.net (MgN) en de MedGemak app kunt gebruiken.

Spoedgevallen

  • Voor spoedgevallen is de huisartsenpraktijk maandag t/m vrijdag van 8:00 – 17:00 telefonisch bereikbaar. Druk in het geval van een levensbedreigende situatie op 1.

Herhaalmedicatie bestellen

  • Digitaal: U kunt via MgN en de MedGemak app gemakkelijk uw medicatie herhalen.
  • Herhaalservice van de apotheek: De apotheek vraagt automatisch uw medicijnen bij ons aan, u kunt zich hiervoor aanmelden bij de apotheek.
  • Telefonisch: Bel het nummer van uw huisartsenpraktijk en druk op 2. U kunt de medicijnen die u nodig hebt inspreken.
  • Brievenbus: Doe het oude doosje of een briefje met daarop de medicijnen die u nodig heeft (let op: uw naam en geboortedatum moeten hierop staan!) in de brievenbus in de praktijk.

Een vraag stellen

  • Digitaal: U kunt uw huisarts via MgN en de MedGemak app een bericht met bijlage (bijvoorbeeld foto) sturen en uw vraag stellen. U kunt hier ook uw dossier en uitslagen van onderzoeken inzien.
  • Telefonisch aan de assistente: Bel het nummer van de huisartsenpraktijk en stel uw vraag aan de assistente.
  • Telefonisch aan de huisarts: U kunt via MgN en de MedGemak app een terugbelafspraak inplannen bij uw huisarts. De huisarts belt u dan op het afgesproken tijdstip terug.

Afspraak maken

  • Digitaal: U kunt via MgN en de MedGemak app een afspraak inplannen bij de assistente voor bijvoorbeeld:
    • bloeddrukmeting
    • een prikpil
    • oren uitspuiten
    • wondverzorging
    • wratten aanstippen met stikstof
    • een uitstrijkje maken voor het bevolkingsonderzoek
  • Telefonisch: Als de assistente of huisarts het (na digitaal of telefonisch overleg) belangrijk vindt dat u zelf op het spreekuur komt, laten we u dat weten. U kunt dan telefonisch een afspraak bij de huisarts inplannen.

Inschrijven in de praktijk

  • Stap 1: Vul het inschrijfformulier in. Dit kunt u printen vanaf www.carnissehuis.nl of afhalen bij de balie.
  • Stap 2: Neem het inschrijfformulier mee en legitimeert u zich aan de balie. Dit kan maandag t/m vrijdag van 8:00-11:00 uur en van 13:30-16:30 uur.

Langskomen op de praktijk

De balie is maandag t/m vrijdag geopend van 8:00-11:00 en van 13:30-16:30. Bij de balie bent u alleen welkom voor:

  • Het aanmelden voor een afspraak, dit kan vanaf 5 minuten vóór de afspraak. Kom niet eerder, we hebben beperkte ruimte in de wachtkamer.
  • Het inleveren van urine.
  • Het ophalen van verwijzingen of materiaal voor onderzoek als dit vooraf met u is afgesproken.
  • Inschrijving in de praktijk.

Voor alle andere vragen, het herhalen van medicijnen en het maken van een afspraak, verwijzen wij u naar eerder genoemde mogelijkheden.

Mijngezondheid.net en de MedGemak app

U kunt op onze website www.carnissehuis.nl/huisartsen inloggen bij mijngezondheid.net en de MedGemak app downloaden.

Via deze MgN website en MedGemak app kunt u:

  • Uw medicatieoverzicht inzien en uw medicatie herhalen.
  • Uw huisarts een bericht sturen met een vraag en eventueel een foto erbij, zodat de huisarts alvast kan meekijken naar bijvoorbeeld een veranderd stukje huid of klachten aan het oog. Ook kunt u berichten van de huisarts teruglezen.
  • Uw dossier, bloeduitslagen en andere uitslagen inzien.
  • Een afspraak plannen bij de assistente
  • Een telefonische afspraak plannen bij de huisarts
  • Veranderingen in uw contactgegevens doorgeven, zoals uw woonadres, e-mail adres of telefoonnummer.

Wat vragen wij van u?

Wij willen u vragen om zo veel mogelijk gebruik te maken van de website en de app. Hierdoor worden lange wachttijden aan de telefoon voorkomen en krijgt u sneller een antwoord op uw vraag. Wij vragen u om ten minste 1 keer in te loggen op de website www.mijngezondheid.net en/of in te loggen op de app MedGemak. Hieronder leest u hoe u dat kunt doen.

Indien u vragen of opmerkingen heeft, of u komt er niet uit met inloggen op www.mijngezondheid.net of het installeren van de MedGemak app, laat het ons weten. De assistente kan u verder helpen.

Stap 1: DigiD aanvragen

Als u nog geen DigiD heeft, kunt u deze aanvragen via: https://digid.nl/aanvragen

Voor uw kinderen onder de 12 jaar, kunt u uw eigen DigiD gebruiken.

Voor uw kinderen tussen de 12 en 16 jaar kan dit ook, maar u heeft toestemming nodig van uw kind om zijn/haar dossier in te zien. Maak daar samen goede afspraken over.

Meer informatie hierover vindt u op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechten-van-patient-en-privacy/jongeren-en-het-medischdossier/medisch-dossier-minderjarige-kind-inzien

Stap 2: Inloggen op mijngezondheid.net (MgN) met uw DigiD

Stap 3: MedGemak app downloaden, inloggen met activatiecode mijngezondheid.net (optioneel)

Stap 4: Aanmelden Landelijk Schakel Punt (LSP) Via het landelijke schakelpunt kunnen zorgverleners buiten kantoortijden (bijvoorbeeld op de Huisartsenpost), indien nodig, de belangrijkste gegevens uit uw dossier inzien. Op https://www.volgjezorg.nl kunt u toestemming hiervoor geven. Wij verwerken dit dan in uw dossier.

Met vriendelijke groeten,

Uw huisartsen

This website uses cookies to improve your web experience.